§1. Postanowienia ogólne
- Sklep internetowy bonjourcherie.pl jest własnością firmy Emitrust Corporation Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Mariana Pisarka 2/14 w Warszawie, kod pocztowy 03-984, NIP 1132934183, REGON 366800033, KRS 0000668761. Kapitał zakładowy wynosi 20000 zł.
- Regulamin określa zasady sprzedaży artykułów oferowanych przez sklep internetowy bonjourcherie.pl.
- Sprzedaż odbywa się poprzez sieć internet w formie umowy zawieranej na odległość, pomiędzy zamawiającym, zwanym dalej Klientem, a sklepem internetowym bonjourcherie.pl, zwanym dalej Sklepem.
- W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2013r. poz. 1422 z późn. zm.).
- Warunkiem złożenia zamówienia w Sklepie jest zapoznanie się przez Klienta z Regulaminem oraz Polityką Prywatności i akceptacja ich postanowień w czasie składania zamówienia
- Wszystkie produkty oferowane w Sklepie są fabrycznie nowe i wolne od wad.
- Zdjęcia produktów prezentowane w Sklepie mogą się nieznacznie różnić od wyglądu rzeczywistego.
- Wszystkie produkty oferowane w Sklepie są wyprodukowane w Polsce i objęte gwarancją producenta.
- Sklep odpowiada wobec Klienta za wady towaru zakupionego przez Klienta, w zakresie określonym w Kodeksie Cywilnym. Sklep jest odpowiedzialny wobec Klienta, jeżeli sprzedany towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia), gdzie wadą fizyczną jest niezgodność dostarczonych produktów z umową. Sklep nie odpowiada wobec Klienta za wady towaru, o których Klient wiedział w chwili zawarcia umowy. Klient ma prawo do złożenia reklamacji w ciągu dwóch lat od daty wydania mu towaru przez Sklep.
- Ceny obowiązujące w Sklepie zawierają podatek VAT i są cenami detalicznymi brutto wyrażonymi w złotych polskich.
- Kontakt ze Sklepem możliwy jest pod numerem telefonu +48 662 709 284 w godzinach 8.30-17.00 od poniedziałku do piątku, oraz pod adresem poczty elektronicznej [email protected]. Opłata za połączenie uzależniona jest od cennika operatora z usług którego korzysta Klient.
§2. Warunki sprzedaży
- Zakupów może dokonywać osoba pełnoletnia zarejestrowana w sklepie, lub osoba niezarejestrowana, która jednorazowo w formularzu zamówienia poda niezbędne do realizacji zamówienia (imię i nazwisko, telefon, e-mail, ulica, kod pocztowy, miasto).
- W przypadku podania nieprawdziwych, niepełnych lub błędnych danych – Sklep spróbuje skontaktować się z Klientem w celu ich uzupełnienia lub sprostowania. Jeśli kontakt nie będzie możliwy Sklep może odstąpić od umowy sprzedaży.
- Rejestracja konta w Sklepie polega na podaniu przez Klienta w formularzu rejestracyjnym: adresu poczty elektronicznej oraz hasła a także danych, o których mowa w ust. 1. Warunkiem dokonania Rejestracji jest akceptacja Regulaminu i Polityki Prywatności oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.
- W wyniku przeprowadzonej rejestracji, Klient otrzymuje nieodpłatnie indywidualne konto, umożliwiające składanie zamówień w Sklepie. Sklep umożliwia usunięcie konta w każdym czasie, po pisemnym zgłoszeniu takiej prośby przez Klienta. Sklep może czasowo zawiesić dostęp do konta, lub wypowiedzieć dostęp do konta Klientowi. Okres wypowiedzenia dostępu wynosi 14 dni i jest liczony od dnia pisemnego poinformowania, o tym fakcie Klienta (także drogą elektroniczną). Wypowiedzenia dokonuje się w razie stwierdzenia wykorzystania konta w sposób sprzeczny z Regulaminem lub niezgodnie z jego przeznaczeniem.
- Przyjęcie zamówienia z obowiązkiem zapłaty przyjmowane jest do realizacji po potwierdzeniu mailem wysyłanym przez Sklep do Klienta. W przypadku pomyłki w treści potwierdzenia przyjęcia zamówienia z obowiązkiem zapłaty, Klient powinien niezwłocznie skontaktować się ze Sklepem.
- Sklep może kontaktować się z Klientem w celu potwierdzenia zamówienia także w formie telefonicznej.
- Przygotowanie towaru do wysyłki następuje po:
- w przypadku zamówień z obowiązkiem zapłaty płatnych przy odbiorze – emailowe potwierdzeniem złożenia zamówienia przez Klienta w odpowiedzi na email Sklepu. Jeżeli Sklep nie będzie mógł skontaktować się z Kupującym lub nie otrzyma mailowego potwierdzenia zakupu w ciągu 5 dni – transakcja zostanie anulowana.
- w przypadku zamówień z obowiązkiem zapłaty płatnych przelewem – po zaksięgowaniu środków na rachunku bankowym Sklepu.
- Termin płatności wynosi 5 dni. Jeżeli w tym czasie nie nastąpi płatność zamówienie zostanie anulowane.
- Zamówienie zostanie zrealizowane pod warunkiem, że towar jest dostępny w magazynie. W przypadku zamówienia towaru niedostępnego sklep skontaktuje się z Klientem, który podejmie decyzje o sposobie realizacji zamówienia (częściowa realizacja, wydłużenie czasu oczekiwania, anulowanie całości zamówienia). W przypadku braku w magazynie produktu, który Klient chciałby dodać do zamówienia, ma on możliwość uzyskania informacji o jego dostępności podając swój adres email i dodając produkt do listy życzeń. Sklep wysyła do Klienta wiadomość, na podany adres e-mail Klienta, z informacją, jaki towar i w jakich terminach jest dostępny.
- Do sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona liczba towarów i realizacja zamówień następuje według kolejności wpływania potwierdzonych zamówień na te towary, aż do wyczerpania się zapasów.
- Do każdego zamówienia, w chwili, gdy wszystkie zamówione przez klienta towary są skompletowane i gotowe do wysyłki, wystawiany jest paragon lub faktura VAT. Złożenie zamówienia jest jednoznaczne z upoważnieniem sklepu internetowego do wystawienia faktury bez konieczności uzyskania podpisu Klienta.
- Klient może wprowadzić zmiany w zamówieniu, lub wycofać je do momentu wysyłki. Wprowadzanie zmian lub wycofanie jest możliwe poprzez kontakt ze Sklepem.
- Czas realizacji zamówienia, od momentu wpływu należności za zamówienie na konto firmy, to od 7 do 10 dni roboczych W przypadku gdy termin nie będzie mógł być dotrzymany Klient zostanie poinformowany o wydłużonym czasie realizacji emaliowo lub telefonicznie.
- Do czasu realizacji zamówienia należy dodać przewidywany czas dostawy.
§3. Ceny i formy płatności
- Cena podana przy każdym towarze jest wiążąca w chwili złożenia zamówienia przez Klienta.
- Ceny towarów nie uwzględniają kosztów przesyłki. Koszt dostawy towaru pokrywa Klient.
- Klient może wybrać jedną z następujących form płatności za zamówione towary:
- przelew bankowy - klient dokonuje przelewu w wysokości obejmującej cenę towaru oraz koszt jego dostawy na rachunek bankowy Sklepu nr 87 1140 2004 0000 3102 7678 5726. W tytule przelewu należy podać: numer zamówienia oraz imię i nazwisko.
- międzynarodowy przelew bankowy - klient dokonuje przelewu w wysokości obejmującej cenę towaru oraz koszt jego dostawy na rachunek bankowy Sklepu nr IBAN: 24 1140 2004 0000 3412 0673 2988 kod BIC/SWIFT BREXPLPWMBK. W tytule przelewu należy podać: numer zamówienia oraz imię i
- płatność za pośrednictwem PayU – przekazanie środków zaewidencjonowanych na Rachunku Rozliczeniowym Klienta bezpośrednio na Rachunek Emitrust Corporation Sp.z o.o.
- za pobraniem – wówczas należność za towar pobierana jest przez kuriera lub listonosza, z zastrzeżeniem ust.4.
-
Odbiór osobisty zamówionych towarów jest możliwy po uprzednim skontaktowaniu się Klienta ze Sklepem pod nr tel. +48 662 709 284 w godzinach 8.30-17.00 od poniedziałku do piątku lub pod adresem poczty elektronicznej [email protected].
-
Dostawa poza granicę Polski jest możliwa po uprzednim skontaktowaniu się Klienta ze Sklepem. O kosztach transportu klient zostanie poinformowany drogą elektroniczną na podany przez siebie adres.
§4. Dostawa
- Wszystkie wysyłki są ubezpieczone. Koszty ubezpieczenia ponosi Emitrust Corporation Sp. O.O.
- Klient zostanie poinformowany o numerze listu przewozowego oraz o całkowitym koszcie pobrania. Informacja zostanie wysłana poczta elektroniczną lub telefonicznie.
- Średni czas realizacji zamówienia wynosi 7-10 dni roboczych, chyba, że informacja przy produkcie stanowi inaczej. Jest to czas, który upływa od złożenia zamówienia do wysłania zamówionych towarów ze sklepu. W szczególnych wypadkach i zamówieniach indywidualnych czas ten może ulec wydłużeniu, o czym poinformujemy klienta indywidualnie.
- Na termin otrzymania przesyłki składa się maksymalny czas realizacji zamówienia oraz przewidywany czas dostawy.
- Wysyłka zakupionych towarów możliwa jest za pośrednictwem firmy kurierskiej i zgodnie z terminami określanymi przez spedytorów. Standardowy czas dostawy 1-3 dni robocze.
- Zwrot niedoręczonej paczki. W przypadku zamówień wysłanych za pośrednictwem kuriera, Klient ma obowiązek skontaktować się ze Sklepem jeżeli paczka nie zostanie do niego doręczona w ciągu 2 dni roboczych od daty nadania. Klient, który tego nie dokona będzie, w przypadku zwrotu niedoręczonej paczki do Sklepu, obciążony kosztami przesłania.
- Odmowy przyjęcia paczki. W przypadku bezpodstawnej odmowy przyjęcia zamówionej i nieuszkodzonej przesyłki przez Klienta, zamówiony towar wraca do Sklepu, wówczas Klient zostanie obciążony kosztami przesyłki.
- Klient jest zobowiązany do sprawdzenia stanu przesyłki w momencie odbioru od kuriera. Jakiekolwiek reklamacje dotyczące przesyłki będą rozpatrywane tylko, jeżeli zostanie porządzony protokół o uszkodzeniu paczki.
- Przesyłka jest oklejona wyłącznie oryginalną taśmą Bonjourcherie. Prosimy o dokładne sprawdzenie paczki, czy taśma nie była przerywana, podklejana, rozcinana, sklejana powtórnie inną taśmą oraz czy nie ma widocznych uszkodzeń paczki (dziury, wgniecenia). W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy o spisanie z kurierem protokołu. W przypadku, jeśli kurier nie chce spisać protokołu, prosimy o nie odbieranie przesyłki. Protokół powinien zawierać informacje, że paczka została uszkodzona, w jaki sposób oraz informację o zawartości przesyłki.
- Istnieje możliwość wysyłki za pośrednictwem firmy kurierskiej/poczty zaproponowanej przez klienta. Wg cennika obowiązującego w danej firmie.
DPD | |
do 30 kg | 19,99 zł |
InPost Paczkomaty | |
do 25 kg | 15,99 zł |
Odbiór osobisty |
Bez opłat |
§5. Zwroty
- Klient ma prawo zrezygnować z zakupionego w Sklepie towaru bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki.
- Zwrotowi bez podania przyczyny podlega tylko towar bez widocznych oznak używania, czysty, kompletny, bezwonny, z nienaruszonymi metkami, wszywkami. Zwracany towar należy odsyłać wraz z otrzymanym paragonem lub fakturą. Dodatkowo należy podać informację o numerze konta Klienta na które Sklep zwróci cenę towaru. Koszt odesłania towaru nie podlega zwrotowi. W przypadku zamówienia z darmową wysyłką, klient zwracając paczkę ponosi koszt odesłania paczki.
- Jeżeli po otrzymaniu towaru klient znajdzie w nim wady techniczne lub uszkodzenia powstałe podczas dostawy, powinien odesłać go przesyłką kurierską lub pocztową poleconą na adres wskazany w § 1 Regulaminu.
- Uprasza się aby Klient informował Sklep o zamiarze zwrotu towaru.
- Koszty związane z odesłaniem towaru reklamowanego, sklep zwraca natychmiast po otrzymaniu przesyłki i rozpatrzeniu reklamacji. Do odsyłanego towaru należy dołączyć fakturę lub paragon, oraz notatkę dotyczącą przyczyny reklamacji. Wszelkie reklamacje rozpatrywane są najpóźniej w ciągu 10 dni roboczych od ich wpłynięcia. Towar uszkodzony zostanie wymieniony na inny pełnowartościowy towar.
- Jeżeli dokonanie wymiany nie będzie możliwe z powodu braku towaru, Sklep zwróci nabywcy równowartość ceny towaru lub zaoferuje mu inne towary do wyboru.
- Reklamacji nie podlegają: naturalne zużywanie się towaru, uszkodzenia mechaniczne (rozdarcie) powstałe w wyniku użytkowania towaru, uszkodzenia wynikłe ze złego dopasowania towaru lub niewłaściwego użytkowania i prania/konserwacji, jak również wady jawne widoczne w momencie odbioru przesyłki, a nie zgłoszone niezwłocznie po ich stwierdzeniu.
- Reklamacje dotyczące różnicy w wyglądzie towarów zamówionych z otrzymanymi nie stanowią podstawy do zwrotu towaru. Zapis ten nie narusza uprawnień Klienta, o których mowa w ust. 1.
- Jeżeli dostarczony produkt jest zgodny ze złożonym zamówieniem, ale Klient chciałby wymienić go na inny proszony jest o zgłoszenie tego faktu drogą e-mail, bądź telefonicznie.
§6. Reklamacje
- W przypadku wystąpienia wady towaru Konsument ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.
- Korzystając z rękojmi Konsument może, na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym: złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny, przy wadzie istotnej - złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy, żądać wymiany rzeczy na wolną od wad, żądać usunięcia wady.
- Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na podstawie rękojmi na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany w §11 Regulaminu pkt.11
- Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie wadliwego towaru do Sprzedawcy, Konsument jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru na koszt Sprzedawcy, na adres ul. Mariana Pisarka 2/14 w Warszawie, kod pocztowy 03-984.
- Jeśli na towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w opisie produktu w Sklepie.
- Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail wskazany w §11 Regulaminu pkt.11.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
- mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595;
- pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596;
- bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów;
- internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks.
§7. Postanowienia końcowe
- Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany przedmiotowego Regulaminu w dowolnym czasie. Zmiany obowiązują po upływie 14 dni od dnia umieszczenia ich na stronie internetowej Sklepu. W przypadku zarejestrowanych Klientów obowiązują ich nowe postanowienia Regulaminu o ile nie wypowiedzą umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w terminie 30 dni od daty powiadomienia o zmianie Regulaminu, które jest wysyłane drogą elektroniczną, na adres wskazany przez Klienta przy rejestracji.
- Aktualny Regulamin jest publikowany na stronie internetowej Sklepu oraz dostarczany nieodpłatnie Klientowi (drogą elektroniczną) na każde jego żądanie.
- Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów dotyczących zobowiązań umownych wynikających z internetowych umów sprzedaży lub umów o świadczenie usług zawieranych między konsumentami mieszkającymi w Unii oraz przedsiębiorcami mającymi siedzibę w Unii Europejskiej. Prezes Urzędu na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów umieszcza adres strony internetowej Komisji Europejskiej, na której publikowany jest wykaz podmiotów prowadzących postępowania pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich zgłoszonych Komisji Europejskiej przez państwa członkowskie Unii Europejskiej.
- Konsument może kontaktować się ze Emitrust Corporation sp. z o.o. za pośrednictwem adresu emailowego: [email protected]. Jeśli kontakt nie jest związany z zawarciem umowy lub podjęciem działań w celu jej zawarcia konieczne jest wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby prowadzenia korespondencji elektronicznej.
- Wyrażenie zgody, o której mowa w ust. 4, następuje poprzez złożenie oświadczenia o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych na potrzeby prowadzenia niniejszej korespondencji. Podanie przeze mnie danych osobowych ma charakter dobrowolny i jest niezbędne do udzielenia mi odpowiedzi w ramach korespondencji elektronicznej, przysługuje mi prawo dostępu do moich danych osobowych i ich poprawiania. Mam świadomość, że administratorem moich danych osobowych jest Emitrust Corporation sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podane przeze mnie dane osobowe przetwarzane będą doraźnie i wyłącznie w celach związanych z prowadzeniem niniejszej korespondencji. Oświadczenie o takiej treści należy opatrzyć podpisem i datą.
- Brak złożenia oświadczenia, o którym mowa w ust. 5, uniemożliwia udzielenie odpowiedzi na przesłaną wiadomość.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie stosuje się przepisy KC i innych ustaw.